marți, 24 martie 2009

Despre pictori si opera lor

A cugeta,a visa,a zamisli in minte opere frumoase este o indeletnicire tare placuta.Aceasta facultate o au toti artistii,toti scriitorii.Dar a produce!Dar a aduce opera la lumina,a creste cu truda copilul,a-l culca indpoat de lapte in fiecare seara,a-l saruta in fiecare dimineata cu neostoita inima de mama,a-i spala murdariile,a-l invesmanta de o suta de ori cu cele mai frumoase haine,pe care le rupe mereu;dar a nu te lasa descurajat de zvarcolirile acestei vieti innebunitoare si a face o capodopera insufletita care sa vorbeasca tuturor privirilor ca sculptura,tuturor mintilor ca literatura,tuturor aducerilor aminte ca pictura.tuturor inimilor ca muzica-aceasta este realizarea si caznele ei.Mana trebuie sa-i dea mereu inainte si sa fie gata de a da ascultare mintii.
Opinia unui artist trebuie sa fie credinta in opera de arta,iar singurul mijloc de reusita sa fie munca,atunci cand Dumnezeu i-a daruit focul sacru.
Misiunea artei nu este sa copieze natura,ci sa o redea.nu esti un biet copist,ci un poet.Artele nu au forta decat prin poezia lor,si poezia inceteaza atunci cand incepe rautatea.

5 comentarii:

  1. foarte foarte foarte frumos ....!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. ...cu adevarat icoane poentru sufletul meu...pentru sufletele noastre, insetate de Dumnezeu!!!
    Felicitari, Carol...Mulumesc! M-ai bucurat!

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte interesant,icoanele,poezia,artistul in ele suflete greu de copiat,am incercat sa scriu un comentariu si pe celalat blog dar nu am reusit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumos !!
    Felicitari, eu sunt unul....dintre iconari

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place aceasta initiativa! Va salut si eu in calitate de iconar :)

    RăspundețiȘtergere